Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

tisdag 29 juni 2010

Har precis pratat med Lisa. Blir middag någonstans imorrn innan vi sätter oss i biomörkret med vampyrerna. Jag längtar!

Idag följde Nova med en kompis hem efter dagis och åt middag där. Det är första gången det händer och det kändes som att hon helt plötsligt blivit mycket äldre. Dagiskompisen var ingen mindre än Leo, som Nova uppkallat sin kanin efter.

Åt middag på stugan hos mor och far i dag och lämnade sedan två skrikande/gråtande ungar, som inte ville sova hos mormor och morfar. Som vanligt värker mammahjärtat, men jag vet att det går över fort. Ringde och pratade med Nova efter en stund och då sa hon att hon hade vait dum och kastat saker. Hörde dock morfar skratta i bakgrunden, så det var nog inte så farligt. Nelly ska till tandläkaren imorgon - tror dock mormor är mer spänd inför morgondagen än Nelly. Min mamma åker nämligen ingenstans utan att tvätta håret och för att hinna med det ska hon tydligen kliv upp två timmar innan de ska åka. Till saken hör också att hon är en aning omständig, men jag älsk hon ändå! Om min mamma skulle bli dement och hamna på nåt hem och inte komma ihåg nåt så skulle hon ändå komma ihåg en sak: Att aldrig gå någonstans utan att tvätta håret!

Nu väntar sängen och nyaste Amelia på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar