Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

söndag 20 juni 2010

Vilken smakupplevelse! Åt som sagt 7-rätters på Bryggargatan igår. Till dessa underbara rätter beställde vi även en vinmeny. Vi beställde in champagne till att börja med och lättpåverkad som man är blev jag snurrig efter typ halv glaset. Sedan fick vi sju olika sorters viner till samtliga rätter. Jag drack upp ALLT! Kanske det ändå finns en framtid för mig som vindrickare :). Den klart godaste rätten var oxfilén. Den liksom smälte i munnen, har aldrig ätit så god oxe någon gång - magnifico! Det enda som inte var så där jättemumsigt och lite otäckt att tugga på var friterad oxsvans. Konsistensen var "trådig" precis som en svans, skumt! Hela kalaset gick lös på 2300 kr för mig och Ante, men det var det värt! Tyvärr hade jag inte med mig kameran så att jag kunde föreviga den underbara middagen. Strax före elva lämnade vi Bryggargatan och begav oss till vår båt i Norra hamn där vindrickandet fortsatte. Vid tolv drog vi hela gänget till statt där man kände sig typ äldst av alla. Eftersom det blev att barnen sov hos farmor & farfar sov jag och Ante i båten. Ganska nice att ha en övernattningslägenhet i stan!

3 kommentarer:

  1. Ja båten är grym att ha i stan för oss lantisar. Kram

    SvaraRadera
  2. Hampus pratar fortfarande om när vi åkte båt med er. Hoppas att vi hinner med en kvällstur i sommar. Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig och väldigt god kväll! =) Såg bilder på middagen på Ankis blogg. Såg inte fel ut!

    SvaraRadera