Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 25 juni 2010

Nedräkningen har börjat!


Och som ni ser av bilden så är det inte nedräkningen inför midsommarfirandet jag menar (nog för att det ska bli trevligt det oxå)... utan till premiären av, ja just det: Eclipse! Brudar, brudar (ni vet vilka ni är) ska bli så trevligt på onsdag att bokstavligt talat NJUTA av denna film tillsammans med er! Favorit i repris! Hade tänkt hinna plöja igenom boken en gång till innan filmen, men inser att det kan bli lite tajt om tid. Kan dock knappt vänta till 4:e filmen som kommer till jul - ni som läst boken fattar vad jag menar! Oj, oj nu blev det nog lite "fjortisvarning" på det hela.

Idag kommer familjen Bergdahl/Nordberg fira midsommar här på Borgarudden, fast inte hos oss utan hos mina föräldrar som har stugan 2 km från oss. Senaste åren har vi faktiskt firat midsommar där. I år blir det dock ingen "midsommar-humla" - kan nog bli lite tårar från barnen, eftersom humlan som kommer med paket till barnen brukar vara aftonens höjdpunkt. Midsommarhumlan består av: en stycken jättefin humledräkt som min farmor och storasyster Annica sydde upp till lillasyster när hon hade halloweenfest på högstadiet (några år sedan!). Sedan så har det mestadels varit Annica som haft den stora äran att svettas i denna fabulösa dräkt, eftersom vi andra vägrat i sten. Tror att kära svägerskan skulle ta på sig att göra en skattkarta i år och så gräver vi ner lite presenter som kidsen får leta.

Ska bli mysigt idag. Alla mina syskon med respektive kommer att va där och även svärmor och svärfar. Har hyrt ett partytält och Hasse har tagit dit deras flyttbara bastu, som jag tror att de har placerat så att det bara är att öppna dörren ut från bastun och springa rakt ner i havet, ganska nice! Det enda som kan förstöra min kväll är, ursäkta det dåliga språket, men... MYGGJÄVLARNA! Men förutom dessa flygande monster så kommer det nog bli en riktigt trevlig afton. Brorsan och svågern Martin kommer förmodligen spela gitarr och sjunga natten lång. Brukar faktiskt vara riktigt bra underhållning. Så är det någon som inte har så mycket för sig är det bara att titta förbi under kvällen - finns det hjärterum så finns det stjärterum (stavas det så?). Hur som helst - min familj har ett stort hjärta, så det är bara att komma förbi, slå en pling på min mobbe så får ni vägbeskrivning! Trevlig midsommar!! (En manlig singel kommer att finnas på plats för er singelbrudar, så letar ni partner är inte utbudet så stort!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar