Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

onsdag 7 april 2010

Började på mitt nya jobb i går. Är så satsikens färdig i hjärnan av alla nya intryck. Men mina nya arbetskamrater är i alla fall jättegulliga! Har för övrigt firat påsken i Jäkkvikk, vilket var väldigt skönt & avslappnande - synd bara att helgen gick så fort. På påskafton åt vi underbart god mat och bara njööööt! Söndagen bjöd på pimpeltävling & som vanligt blev utdelningen efter två timmars slit: ingen fisk. Nova surrade om att få ett eget startkort för att fiska. Köpte ett åt henne och hon pimplade typ en kvart sedan blev hon skitsur för att hon inte fick någon fisk och gav upp! På Jäkkvikksnappet stötte vi även på Peder, Camilla & Elton samt Anna, Ubbe & Ronja - trevligt! (Fast jag hann inte umgås så mycket med dem eftersom jag skulle va me i fisketävlingen). Söndag och måndag bjöd på strålande sol och solbrända näsor. För min del gick hela måndagen åt till att gruva mig inför tisdagen och mitt nya jobb.

Här nedan kommer lite bilder från påsken:


Nova & farbror Johan


En slagen liten hjälte vilar ut


Förgården till husvagnen där svärmor och
svärfar sover, medan vi ligger i husvagnen.




Impulsiva svärfar köpte med sig en bastu till
Jäkkvikk som han fraktade dit på ett släp (den
lilla träfärgade stugan är bastun). Vi bastade
lördag em. Det var riktigt härligt. Man kan även
duscha i den; eller duscha & duscha. Det gick inte så
bra att spola ur schampoot ur håret, eftersom
vattenstrålen var lika svag som en piss-stråle.
Så jag tömde typ allt vatten för att skölja ur
håret - inte omtyckt av de andra!

1 kommentar: