Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

söndag 28 mars 2010

Fy fasiken så trött jag är, nattvilan förstördes ju liksom av framskruvningen av klockan. Slutade halv tio igår kväll och var hemma vid tio-tiden, åt en macka i farten, skruvade fram klockan och dök ner under täcket. Vaknade vid 04.30 och kunde inte somna om - väckaren ringde 05.30, suck, stön & pust! Gäspade mig igenom hela dagen med ett leende på läpparna och önskade stundtals att få byta plats med någon av mina patienter för att få tillbaka lite sömn.

Efter jobbet bar det av till svärmor & svärfar i Bersika där min lilla familj befann sig. Där bjöds det på kroppkakor med stekt rimmat fläsk, mums! Efter maten lekte jag med barnen en stund, eller rättare sagt barnen lekte med mig. Tänk att en gammal bröstprotes/bröstinlägg kan vara så underhållande. Svärmor hade inhandlat ett nytt så barnen lekte med hennes gamla. Deras fantasi är det heller inget fel på. Bröstinlägget var stundtals en bulldeg, en bajskorv en gossig kudde o s v. Det slutade med att jag hade inlägget på huvudet: Mamma, det är ju en kepa! sa Nellan bestämt. Ja, just det, bara att spela med. Inte alla som har svärmors avlagda bröstinlägg på skallen :).

Hade faktiskt tänkt krypa till kojs nu och läsa senaste Amelia som damp ner i brevlådan för någon dag sedan. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar