Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

tisdag 2 mars 2010

Underbart är kort!

Har haft det jättemysigt med familjen på Pite Havsbad, synd bara att tiden går så fort. Vi anlände till hotellet vid 17-tiden och tänkte att nu ska det bli gott med en rejäl och lyxig middag. Jo tjena Kerstin - det enda som hade öppet var grillen vid badet. Jag åt en tacotallrik och övriga familjemedlemmar åt hamburgare. Det var väl inte dåligt direkt, men nog hade det varit smarrigt med en mediumstekt köttbit. Vid 18 var det baddags. Tjejerna tyckte det var jättekul att bada, men vägrade i sten att åka någon av de större rutschkanorna. Det fanns även en skumkanon som startades en gång under kvällen. Kändes som att bada i Yes diskmedel. Till en början var det skojsigt, men till slut var det så satans mycket skum överallt att jag började känna mig lite smått panikslagen. Skumhelvete sved i ögonen och sögs in i båda näsan och munnen. Lyckades så småningom rädda oss från skuminvasionen och fortsatte att bada.

Vid åtta-tiden begav vi oss upp till vårt hotellrum, a´la 80-tal, där vi snaskade godis och såg på Familjen Annorlunda. Mysigt! Efter frukosten idag blev det ännu mera bad. Jag lyckades lura med mig Nellan till en av de större kanorna- Piteälven (tror jag att den heter) och hon tyckte det var skitkul och ville åka igen. Jag och Ante åkte Spacebowlen. Om vi säger som så - det blev bara ett åk. Herreminje så fort det gick och så åkte jag ut genom hålet med huvet först och fick värsta kallsupen!

Har även hunnit med att hälsa på goda vännerna Per, Sara & Dante idag. Eva, Ted och Ella var också där. Det var ett tag sedan vi träffades så det var verkligen kul!

Batterierna i kameran tog precis slut, men jag lägger ut lite bilder från hotellövernattningen some other day! Klockan 21 ikväll sitter jag bänkad framför tv:n - Desperate housewifes börjar om idag, jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar