Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 26 mars 2010

Kärlek vid första ögonkastet!

Har varit på stan idag. Tänk vad lite shopping kan göra med sinnet! Köpte kläder till barnen och till mig själv, tyg till en lampa som vi ska klä, ljus och lite smycken. Det bästa köpet var dock en tunn skinnjacka inne på Vila (bilden nedan). Snacka om kärlek vid första ögonkastet! Hann inte mer än gå in i affärn´ så såg jag den hängande på en galje och den liksom lockade på mig. Len som jag är måste jag alltid höra min kära sambos åsikt och han svarade med ett bestämt NEJ! Men jag var ändå tvungen att prova den. Bara en sann klädvän kan förstå vad jag upplevde - från den stunden var vi två oskiljaktiga. Andreas lade fram en mängd argument om hur onödigt det var att köpa detta glädjens plagg, men inget kunde stoppa mig. Jag skulle bara ha den! Det bästa med den är att nu så här innan sommaren kan jag använda den mer som en kavaj inomhus och till sommaren som en jacka. Jag älskar svart, rosa och prickigt och nu fick jag samtliga tre grejer i ett och samma plagg, vilken underbar trekant! Synd bara att jag jobbar jämt och typ aldrig kommer att hinna ha den!


Sann kärlek - ni förstår vad jag menar brudar!? Det rosa fodret med de svarta prickarna - I love it!!

Har intagit en mycket god middag idag med en smarrig förrätt bestående av smörstekt franska med creme fraiche, räkor och löjrom. Gott! Huvudrätten bestod av oxfilé med en grymt god rödvinssås (recept från Per & Sara). Antes mamma har varit här ikväll och blir precis hemskjussad av den förstnämnde. Snart avslöjas vem som vinner Let´s dance. Tror fasiken att jag håller på puddingen Mattias, men Claudia är ju också grymt bra.

3 kommentarer: