Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

söndag 14 mars 2010

Gräsänka har man varit i helgen. Jag har jobbat hela helgen medan Andreas och barnen har myst i Jäkkvikk med svärmor och svärfar. Lite surt, men vad gör man. Var på middag tillsammans med mina föräldrar hos brorsan, Ingis och barnen igår. Gu vad gott det var. Till förrätt åt vi nåt som har tillagats på Halv åtta hos mig för ett tag sedan; ost som steks och sedan formas till en skål och därefter fylls med en röra av löjrom och creme fraiche. Till varmrätt blev det rådjursfilé som var himmelskt god och en rödvinsås som dansade mot gommen :) (tror bestämt nån i Halv åtta hos mig har uttryckt sig så). Både till förrätten och varmrätten, kära vänner, drack jag vin och njöt av det - det tar sig!! Medan vi såg Melodifestivalen åt vi en smarrig Philadelphiatårta och njöt av musiken. Shit va mycke bra låtar det var igår, måste nog köpa skivan!

Har sovit hos mor och far inatt, mysigt! Väcktes dock av en skällande och gnällande hund som försökte komma in i rummet där jag låg; Malou. Eva och Per är nämligen i Kåbdalis så doggsen har också sovit i Öjebyn.

Har förresten fått jobb på Piteå vårdcentral som distriktssköterska från början på april till sista oktober och ev längre. Så det var väl kul antar jag. Jag blir bara så satsikens nervös att jag inte riktigt kan känna mig så glad som jag borde. Nya arbetskamrater, nya arbetsuppgifter o s v. Ska nog gå bra... på nåt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar