Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 19 februari 2010

Äntligen fredag!

Har ätit en grymt god middag denna afton; oxfilé, hasselbackspotatis, rödvinssås och så klart en fet go bea! Till detta ett glas rött. Hör och häpna - jag tyckte faktiskt att vinet var gott för en gångs skull. Vinet var för övrigt en av alla mina vinster i vinlottriet - Lindemans, Bin 50 Shiraz - står det på flaskan. Den som köpte denna flaska hade god smak!

Hade planerat att åka till fjällen denna helg, men det skulle visst bli svinkallt i Jäkkvikk så vi lade ner projektet. Det var länge sen nu som jag var där, saknar verkligen den friska fjällsluften och myset i husvagnen.

Idag fyller en av mina bästa vänner år - höjer ett glas och skålar för Anna "Pullan" Hansson. Längtar till 30 års festen som Annorna (Anna H & Anna S) och Lisa ska ha. Ska bli riktigt trevligt med en fest! Måste bara hitta en snygg partystass att bära till dess!

Imorgon blir det eventuellt bio med Nova - "Det regnar köttbullar". Tror hon skulle gilla det där med 3D och brillorna. Senare på kvällen blir det mys med lillasyster Eva.

Ska nu fortsätta mumsa på min chokladkaka och dricka lite cola och ringa runt och höra vem som vill sköta Nelly-gnälly ifall vi ska på bio!

1 kommentar:

  1. Detta vin kan du tacka mig för, lite förargeligt att jag inte vann tillbaka det själv som jag planerat :) Funkar mycket bra till alla typer av maträtter, eller om man bara vill findricka sådär på fredagskvällen!

    SvaraRadera