Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 12 februari 2010

En cry-baby och ett glatt barn!


Cry-baby + liten djävul = Nelly!
Hämtade mina små änglar hos svärmor strax före 11. Möttes av ett glatt barn (Nova) och en cry-baby (ni förstår vem). Trodde det var två änglar jag skulle hämta - en av dem visade sig dock vara en liten djävul med små söta röda horn. Nelly låg i vardagsrummet i blöja och såg på "Nicke Nyfiken". Farmor hade knappt fått röra henne, inte tvätta stjärten, inte borsta tänderna, inte klä på henne. Hon hade inte ens fått sätta på ett plåster på foten (och då är det illa!) där hon hade ett sår som blödde rätt mycket. Efter övertalning och en liten skopa hotelser klädde Nelly på sig. Men hon var/är verkligen en cry-baby. Grinade ända tills bilen började rulla hemåt - då somnade hon. Sedan när vi kom hem var hon så förbannad! Jag fick bära henne in i huset sprattlandes, gråtandes, skrikandes. Nog är de ju för söta de små liven ibland...bara ibland:). När vi kom hem fick hon ligga och lugna ner sig på hallgolvet med full mundering. Efter en halvtimme tänkte jag att nu får det fasiken räcka - åh nej, hon skulle minsann ha overallen på sig. Åh my...klädde av henne igen skrikandes/vrålandes. 15 minuter senare när hon intagit sista tuggan av maten var hon som förbytt. Min lilla djävul hade nu blivit en ängel igen! Att man aldrig lär sig, precis som för Skalman; ätklocka och sovklocka. Hon sover för övrigt just nu - halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar