Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

onsdag 10 februari 2010

Obsession!

Obsession - då snackar vi inte om Calvin Kleins Obsession utan om Nellys obsession av blöjor! Hon kan liksom inte ta steget fullt ut och bli blöjfri. Hon skulle klara sig utan blöja, eftersom hon för det mesta kissar på toa och blöjan oftast är torr, men jag tror att lilla fröken tycker att det är väldigt bekvämt att kunna bära med sig "toaletten" vart än hon går. Hade tänkt hon skulle vara blöjfri sommaren som gick, men jag orkade bara inte öva med henne. Nu har jag i stället lagt över ansvaret på hennes far som är hemma med kidsen hela dagarna.

Med en femåring och en 2 1/2 åring i huset får man ständigt höra roliga uttryck när de döper om saker. Nova åt t ex "Pyttipanpizza" idag till lunch som hon kallar det. Och nej, det är inte en panpizza med pyttipannafyllning, utan en helt vanlig panpizza. Nelly kallar sina tjocksockar för "strumpsockar", också ganska gulligt. Listan skulle kunna göras lång... I skrivande stund leker Nelly rollspel med mig - hon kallar mig Ulla-Lena, har tagit på mig en dockmössa och ger mig låtsas juice att dricka. Hon blir jättearg när jag inte alltid svarar på hennes befallningar - inte lätt att blogga och leka samtidigt, inte för mig i alla fall!

Klockan har passerat halv sju och målet är att de små grynen ska ligga i sina sängar innan "Halv åtta hos mig" börjar. Ska göra lite kvällsfika åt dem först och sedan blir det nattinatti (förhoppningsvis!).

1 kommentar:

  1. Nu börjar du komma igång med ditt bloggande igen, kul att se. Pussa grynen från mig, var länge sen jag såg dom.Tänkte för övrigt att vi(du, jag,kanske ungarna och dom som vill följa)ska till IKEA sista lördan i februari, bara så att du vet. PUSS

    SvaraRadera