Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 26 februari 2010

Ljuvliga, lediga fredag!

Har märkt att det är stört omöjligt för mig att uppdatera bloggen varje dag när jag jobbar heltid. Senaste veckorna har jag dessutom jobbat mycket övertid, eftersom det är så fruktansvärt hårt tryck på avdelningen just nu - det känns i kroppen! Min enda lediga dag i veckan är idag sen är det jobb resten av helgen. Jag avskyr verkligen att jobba helg!

Igår slutade jag faktiskt två och lyckades ta mig därifrån kl två, kors i taket. Då åkte jag och familjen till Lule för att inhandla mer klinker till källaren. Väl där fick Ante beskedet att klinkret som vi ska ha på golvet hade utgått. Kul!! Hade behövt nåt paket till. Min kära sambo ska dock kalkylera och se om det ändå inte går att lösa på nåt sätt.

Med risk att Ante blir förnärmad :) måste jag ändå berätta vad Nelly sa igår när han tog av sig kläderna för att hoppa in i duschen och hon såg hans "ding dong". Citat: (fnitter) "Pappa har en korvskiva", säger lilltrollet och pekar på hans nedre region. Mor Karin kan inte låta bli att hålla sig för skratt, det kan för övrigt inte Andreas heller. Sedan säger han: "Nä Nelly, det är en korvring". Hon ser förstås ut som ett ?. Jag själv väljer att inte kommentera!

Ska snart väcka Andreas "korvskivan" Bergdahl. Han hade visst tänkt ner i källaren och fortsätta med det efterlängtade badrummet. Senare idag blir det bad med hela familjen i Öjebyn och kvällen bjuder på vanligt hederligt fredagsmys!

4 kommentarer:

  1. Haha så söt unge! Du jag har ju råkat radera min blogg så min nya adress är: ozzylippe.blogspot.com
    Ha en mysig dag så hörs vi! Kram

    SvaraRadera
  2. "Korvskiva" så gullig kommentar! Roligt att han kontrar med "korvring". Upp till bevis Andreas!! =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Korvskiva... hahhaahhahha=) /Anki

    SvaraRadera
  4. Korvskiva, ha ha ha! Men vad menar Nelly? Vi blir alla väldigt nyfikna på vad Ante har i kalsongerna! =)

    SvaraRadera