Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

torsdag 11 februari 2010

Avatar!

Med årets fotsvett, ländryggssmärtor och skavsår på öronen klev jag ut ur biomörkret med ett leende på läpparna. För er som inte sett den har jag bara en sak att säga - se den! För er som har sett den så håller jag med, vilken fantastiskt vacker och annorlunda film! Nu överger jag mina vampyrvänner för Na´vi-folket. Dessa gigantiska underbara blå varelser med vampyröron, boxarnäsa och indianflätor kan jag inte låta bli att förälska mig i. Men mitt i smekmånaden i mörkret var det någon som släppte en äggmök vid minst två tillfällen. Hallå, då kan man väl gå på toa och skita! Kanske för mycket intag av godis. Jag och Andreas hade då i alla fall laddat upp med både popcorn och karra, trots att det bara är torsdag, ajabaja! Trots att filmen var otroligt bra så var den ju rätt lång (2 timmar, 41 minuter), vilket satte sina spår - har fortfarande ont i ryggen. Vid utgången satt en kille och vaktade så att man lämnade tillbaka 3D-brillorna. Hallå, det är ju inte nåt man skulle ha på sig på stan direkt!

Barnen sover hos farmor och farfar inatt, igen. Blev så eftersom vi skulle på bio. Imorgon blir det nog att fara och bada med småtrollen och sedan bär det av hem för fredagsmys!

1 kommentar:

  1. Maria Engdal Granqvist12 februari 2010 kl. 12:09

    Jag måste hålla med om att det är en fantastisk vacker film...så bra att jag sett den 2 gånger, den var bättre andra gången...kunde ta in filmen på ett annnat sätt när jag visste hur den sluta =)

    Så du fick inte behålla dina 3D brillor, jag har ett par om du vill ha ;-)

    Kram, kram

    SvaraRadera