Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

söndag 7 februari 2010

Slut på jobbarhelgen!

Har precis sett Köping, ett av mina favvoprogram. Nelly har inte somnat än, eftersom hon tydligen sov under större delen av hemresan från Jäkkvikk. Det var verkligen kul att träffa mina kära efter jobbet idag - har inte träffat dem sedan torsdag morgon då de for till fjällen. Nova var så stolt, hon hade nämligen fiskat upp två firrar som hon säger att hon ska göra en fisksoppa av. Någon som vill smaka?!

Sov hos syrran och Pelle igår till idag. Vilket lyx: Kom från jobbet efter 16 och landade i deras soffa. Där blev jag liggandes, bortsett från en paus då jag och Eva for och köpte godis, fram till att middagen var färdig. Stjärnkocken Per lagade maten, så att jag och Eva skulle få lite "syster-tid" som han uttryckte det. Han lagade i alla fall en jättegod musselsoppa av blåmusslor. Jag var oskuld på mussel-fronten till igår. Ser så äckligt ut - det är därför jag aldrig har provat. Per hade dock fått till det riktigt bra. Smaken på soppan var så gräddig och god! De söta små musslorna som öppnat upp sig efter kokningen var också goda, men jag har lite svårt för konsistensen. Frågade x flera om det verkligen var meningen att man skulle äta upp hela musselgrejen, eftersom det liksom kändes lite senigt i mitten och man skulle visst det. Okej, jag förstår att musslor inte direkt har senor och muskler, men jag är rätt kräsen vad gäller sånt. Per hade lyckats med soppan och jag åt faktiskt rätt många musslor, säkert en sex, sju stycken - men som sagt så hade jag lite svårt för det speciella tuggmotståndet, smaken var dock helt ok. Till varmrätt hade han tillagat en mycket smarrig regnbågslax i ugnen.

Har nu äntligen jobbat klart min helg, känns skönt men jag är helt färdig - det har varit fullt ös kattklös! Ska nu klippa Andreas och sen blir det sängen, är så trööööööött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar