Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

torsdag 4 februari 2010

"BSF" här på udden

Just det - Barn & Sambofritt! Vet inte om jag ska tycka det är kul eller tråkigt att familjen åkt till fjällen utan mig. Samtidigt jobbar jag hela helgen, så hur som helst skulle jag inte ha träffat dem så mycket ändå. Det finns ju faktiskt vissa fördelar med att vara själv också:
1. Jag kan se vad jag vill på TV!
2. Jag kan blogga utan att söta små fingrar raderar det jag just skrivit!
3. Jag får sova ostört en hel natt, utan snarkningar och propellerplan till barn i sängen.
4. Jag slipper trängas med tre andra varelser i sängen!
5. Jag kan äta precis det jag är sugen på utan att ta hänsyn till att någon annan inte vill äta just det. Var så grymt sugen på grillad kyckling och halloumiost, så det fick det bli till middag, plus lite annat smått å gott! (bilden ovan).

Innan söndag kommer jag dock hinna längta ihjäl mig efter Nellan & Supernova. Novas fis-mage skulle jag dock klara mig utan (måste nog börja om med laktosmjölken igen). Ungen fes mig rakt i fejset igår - med mening! Hon tyckte förstås att det var jättekul. Sådan far sådan dotter - har ärvt sin fars fishumor, kul, jättekul!

Jag brukar ändå försöka variera middagarna så att barnen ska få i sig bra mat. Jobbade kväll i måndags och då bjöd fader vår sina sessor på korv och makaroner, men inte vilken korv som helst - han trollade lite och vips blev korven till hjärtan. Men det är ju ändå fortfarande bara korv och makaroner! Bättre fantasi tack!

Har varit hos kära vännen Anki idag och hälsat på ute på Edet. Aron sov mesta tiden, lillgossen har varit skruttig. Det var mycket trevligt, drack kaffe och surrade om allt mellan himmel och jord. Körde nybilen dit. Nåja ny och ny, men för oss är den ny. En Toyota pick up med kåpa. Är faktiskt helt okej att köra. Min kära sambo har dock sagt åt mig att jag inte får köra fortare än 90. Kul att köra 90 på E4:an. Blev omkörd av precis alla, typ Olga 85 år passerade mig i sin gamla Volvo och vinkade glatt :). Vet vad alla tänker när de kör om, precis de onda tankar jag själv tänker när jag kör om nån som ligger och fiskör.

Lördag efter jobbet far jag till syster (Eva) och tillbringar kvällen me henne (Pelle skulle bort). Kan nog hända att jag övernattar där, blir ju nära till jobbet på lassa. På söndag har jag lovat att klippa min svåger efter jobbet. Har dock informerat honom om att jag bara kan klippa en frisyr och det är den som Andreas brukar ha. Det var visst helt ok, skulle det bli dåligt skulle han raka av allt hår. Det känns ju genast bättre, not! Så ser ni en dubbelgångare till Andreas till veckan så är det bara Per och är han rakad, då vet ni att det blev en misslyckad klippning :)

3 kommentarer:

  1. Vilken smarrig middag, måste nog äta halloumi snart! Kram o trevlig BSF-helg

    SvaraRadera
  2. Vilken nyttig tallrik, såg riktigt gott ut! :) Syns snart, kram!

    SvaraRadera
  3. jag jobbar också i helgen. Låter skönt med en bsf helg, men det är klart att man längtar. Kan vara lite semester att gå på jobbet.

    SvaraRadera