Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

torsdag 17 december 2009

Att bli bjuden på kalas och som gäst få en present det är inte illa. Fråga Andreas. Vi var hos storasyster igår och grattade henne. Tiden går fort - Annica fyller 40 nästa jul,det kan man faktiskt inte tro (hon är en riktig pudding!) I alla fall så hade min syster ett presentkort på en helkroppsmassage på Pite Havsbad (värde 600 kr), som hon inte skulle hinna nyttja (hallå, då tar man sig tid!). Hon tog upp intresseanmälan på plats för att se om det var nån av oss gäster (brorsan, Ingis, Andreas, jag) som skulle kunna tänka sig att bli masserad. Alla var så klart intresserade. Chansen var ju ändå ganska stor, 25 % chans att vinna! Men icke blev det jag. Andreas vann massagen, genom en vanlig hederlig lottning, lite surt var det. Sen berättade lillasyster att det bara var killar som masserade på Havsbadet och då satte skadeglädjen in (såg dock besvikelsen i Andreas ögon). He, he!

Idag har 75% av min lilla familj varit i Luleå och handlat julklappar. Nova var inte med, hon åkte iväg med dagis och såg Tomtesagan som brukar vara varje år. Mitt i allt julklappshandlande hann jag prova ett par lila stuprörsbrallor på Bik Bok, riktigt snyggt till en svart överdel (tog ett kort på dom som jag tänkte lägga ut, men de gjorde sig inte bra på bild- dålig kamera!). Förstår inte varför jag alltid måste förnedra mig själv. Tog med ett par S och ett par M in i provhytten. De förstnämnda stannade vid låren, sen var det stopp. Snopet drog jag på mig medium som kändes som ett korvskinn. Andreas gick och hämtade en större storlek (!), men de blev alldeles för stora. "Annars hade dom xxs också", sa Andreas och log. Det var inte direkt så att jag vek mig dubbel av skratt. Tänk att dom aldrig lär sig att det är ett förbjudet område att skämta om! Slutade i alla fall med att jag köpte korvskinnet i medium för endast 299 kr. Vid sådana tillfällen blir jag så peppad att börja träna för att kunna ha det nya jag köper. Jo visst, vi hann inte mer än komma hem så bar det av till Big Boy (skrovmål here I come!) och det var gudomligt gott.

Svärfar har äntligt kommit hit med en julgran. Har dock lovat Nova att vänta med att pynta den till imorgon. Får väl se om jag kan hålla mig. De små liven somnade för en stund sedan och nu ska jag njuta en stund av stillheten, för det har verkligen varit "fullt ös kattklös" ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar