Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

söndag 27 december 2009

Helgens aktiviteter

Usch, fy, blä! Har precis skickat iväg en jobbansökan som jag inte blev riktigt nöjd med. Det är ett jobb som skolsköterska i Älvsbyn. Hade gärna haft ett jobb som var lite närmare, men jag tror ändå inte jag får det.

Igår var lillasyster på besök. Vi fikade mest hela tiden och drack kaffe, vilket jag blev jag påmind om ett tag senare. Trodde jag höll på att få vinterkräkan, men hade nog bara druckit lite för mycket kaffe och ätit lite för mycket choklad. Var i alla fall hos svärmor och svärfar och åt igår (igen). Kom på att vi skulle hyra film, vilket vi gjorde på Statoil i Norrfjärden på väg hem. Iddes inte gå in så Andreas fick fria händer. Han valde Australia med Nicole Kidman och Hugh Jackman, som jag har velat se länge. Grejen var bara den att filmen räckte 2 timmar och 40 minuter! Förstår inte riktigt hur han tänkte. Klockan var tio innan vi började se den. Trodde jag skulle somna, men den var riktigt bra - en otroligt vacker film. Det var väldigt romantisk emellanåt och sånt gillar ju jag! Släckte lampan vid halv 2. De små vaknade vid 9. Hade vi lagt oss i tid som normala människor hade vi förmodligen varit ganska utvilade då, men icke...

Som ju alla vet var "stora" julafton i torsdags, men idag har vi haft lilla julafton (typ tredje gången jag är på lilla julafton). Vi var hos Annica och Martin och det var riktigt trevligt. Fikade trots att det är söndag. Känns som att jag snart skiter i mitt "nyttiga" liv. Har varken ätit godis eller fika under veckorna sedan juli och ändå har jag gått upp typ ett eller två kilo. Det suger! Ska, eller rättare sagt vill, gå ner 6 kilo. Good luck chuck, har aldrig lyckats gå ner i vikt. Problemet nu är att jag inte rör på mig så mycket. Ska börja träna med lillsyrran på Nautilus (någon gång).

Åker i alla fall till Jäkkvikk på onsdag för att fira nyår där. Blir nog borta till söndag. Ska bli riktigt skönt att komma till fjällen, peta sig i naveln och äta gott. Imorgon blir det en heldag i Lule med Lisa. Det ser jag verkligen fram emot.

Hade tänkt lägga ut en sjukt rolig bild på syrrans sambo, Per - spexaren som ofta bjuder på sig själv. Gör det imorgon, måste sova nu. Ska krypa ner i mina nytvättade sängkläder. (Nellys blöja läckte förra natten så hon lyckades kissa ner mig, sig själv och min sänghalva).

2 kommentarer:

  1. Jasså du bloggar också? Hittade precis Annas Hs blogg också, så nu har jag lite att uppdatera mig i! Kram

    SvaraRadera
  2. Har sagt att jag aldrig ska börja blogga, men,men...

    SvaraRadera