Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

måndag 21 december 2009

Ikväll njuter jag extra mycket av tystnaden. Barnen sover och Andreas lämnade hemmet vid 16-tiden och kommer väl hem imorgon bitti nån gång (skottar åt sin pappa). Nelly sov inget på dagen idag så hon slocknade framför Bolibompa kvart över 6. Då fick storasyster lite kvalitetstid med mamma och det uppskattar hon. Efter mys och julklappsinslagning var det dags för Nova att lägga sig. Hann inte mer än lägga mig med Nova så hör jag hur en nisse kommer trippandes: "Gomåjon mamma". Lillan hade sovit två timmar och trodde att det var morgon. Efter en stunds övertalning gav hon med sig och gick och la sig (vi kompromissade - hon fick lägga sig i våran säng).

Har förresten bjudit min kära vän Lisa på middag imorgon. Toscansk paj blir det, svärmors recept. Skickade ett sms till Lisa med inbjudan. Fick tillbaka ett sms där hon undrade om jag skickat till fel person. Då inser man hur dålig man är på att höra av sig till sina vänner! Måste skärpa mig på den fronten. Vi bestämde i alla fall att vi ska fara till Lule nån av mellandagarna, bara jag och hon, utan barn. Trevligt!

Hoppas vi får den nya kameran imorgon, den skulle ju komma innan julafton, så det är ju inte så många dagar att spela på. Nu ska jag krypa till kojs med nyaste Amelia som kom med posten idag. Alltid lika kul när den dimper ner i brevlådan, speciellt nu sedan jag läst ut alla mina vampyrböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar