Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

tisdag 15 december 2009

Idag har båda barnen varit hemma från dagis, Nelly för att hon har ögoninflammation och Nova för att hon vägrade fara på dagis när Nelly skulle vara hemma. Det har faktiskt inte varit så mycket gnäll idag. Ante gick ut och skottade med barnen innan lunch, medan jag tog mig en promenad på en knapp timme, härligt! Sedan kom en rörmokare hit och kopplade bort ett element i källaren där vi håller på att göra ett badrum. Det tar sig. Förhoppningsvis har vi både bastu och badkar på ett par månader (önsketänkande?). Tror nog småflickorna längtar mer än mig efter ett badkar. Som det ser ut idag badar de i en badbalja tänkt för en bebis. Nelly brukar lägga sig på mage i baljan och försöka simma, stackarn!

Vi har också varit på julfest idag på Nellys dagis. Fröknarna ville att hon skulle komma till festen trots ögonen. Gu så gulligt det var när det lilla luciatåget med typ 15 stycken tvååringar kom trippandes in i lekhallen där vi förväntansfullt satt och väntade. Så fort barnen (inklusive Nelly) såg sina föräldrars ansikten var det kört och det lilla tåget splittrades, men det var fint så länge det varade. Tyvärr har jag inga bilder att leverera, glömde nämligen kameran hemma, skit!

Efter julfesten bar det snabbt av hemåt, eftersom brorsan och barnen skulle komma på middag hos oss - kroppkakor a´ la Karin med stekt fläsk. Det blev riktigt gott om jag får säga det själv! (Jag tror att gästerna uppkattade maten också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar