Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

lördag 12 december 2009

Råd från en 4-åring

Klockan är nu 09.15 och familjen Nordberg/Bergdahl har varit vakna ett par timmar. Inte så många timmars sömn inatt (heller). Efter idolfinalen (där fel person enligt mig vann!) badade jag och Ante i vårt ute-spa, alltid lika avslappnande och härligt. Sedan var jag ju bara tvungen att läsa "Så länge vi båda andas", är nämligen inne på sluttampen nu och det är sååå spännande! Släckte inte förrän vid halv 2, därav de murka skuggorna under ögonen idag. Lite heltäckande smink och sen är man som ny!

Har även hunnit julpyssla med barnen lite på morgonen, eller det blev väl mest jag som pysslade. Nova och Nelly tyckte att det var jättekul i ungefär 2 minuter, sen tyckte Nova att jag kunde klippa och klistra medan hon tittade på! De små grynen förgyller verkligen ens liv på så många sätt om än man ibland kan känna för att stoppa ett par öronproppar i öronen och låsa in sig på toan. Senast igår fick jag och min kära sambo ta del av 4-åringens tankeverksamhet. Jag hade nämligen lite idétorka när jag skulle döpa min blogg så jag frågade Nova 4 år om råd: "Kan du hjälpa mamma att komma på ett bra namn på min blogg, något med Nova och Nelly kanske". Nova funderade en stund och sen såg hon finurlig ut och sa nöjt: "Jag vet, den kan heta Nova och Nellys mensblogg". Efter att ha legat dubbelvikt av skratt i soffan kunde jag till slut samla mig och frågade henne om hon visste vad mens var för nåt. "Nähä" svarade hon lika glatt. Okej tyckte jag, den biten tar vi när du blir lite äldre. De små liven...

2 kommentarer:

  1. Det ser jättebra ut ju=) Har du kommit på hur man lägger upp bilder då? Trevlig lördagskväll!
    Kram/Anki

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!Det ska bli kul att kika in på din blogg varje kväll å se vad som händer i Norrfjärden. Kram Eva

    SvaraRadera