Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 25 december 2009

Dagen efter...

Då var julafton över ...lite sorgligt. Vi var inte hemma förrän klockan elva igår kväll. Barnen var minst sagt trötta, men det gick ändå jättebra med tanke på att Nelly inte hade sovit något under dagen.

De små vaknade vid nio i morse, vilket var rätt skönt, men de hade gärna fått sova några timmar till. Jag kom inte i säng förrän ett igår, vilket är min kära sambos fel. Han fick nämligen en inbyggnadsmicro i julklapp av sina föräldrar som han nu bara var tvungen att montera fast innan vi la oss. Okej, tänkte jag, det kan väl inte ta så lång tid. Ack vad fel jag hade. Jag fick hålla medan han skruvade och det var en hel del skruvning kan jag säga. Fy fabian vad less jag var. När klockan slog ett gav jag honom fingret och gick upp och la mig. Vi bestämde att vi skulle stiga upp tillsammans imorse. När barnen vaknade imorse kl 9 försökte jag förgäves väcka Andreas. Klockan elva vaknade han ur sin skönhetssömn, då var fru Nordberg måttligt irri!

Trots kylan idag (-20) så var vi faktiskt ute en timme innan lunch. Barnen provade sina nya längdskidor. Nova tyckte att det var jättekul och hon var verkligen duktig. Nelly fick panik och började grina när hon insåg att fötterna satt fast på de hemska skidorna, ingen hit! Barnen fick otroligt mycket leksaker och pyssel som de har lekt med idag. Och Nelly fick en docka av farmor och farfar...it´s alive. Dockan kan bl a prata, hålla i vällingflaskan, dra upp täcket över sig, skratta om man kittlar henne, leka tittut. Nelly var fullkomligt livrädd för den till att börja med, men nu är de två oskiljaktliga. Jag är mest orolig att hon ska förvandlas till onda dockan på natten! Skämt å sido, den är verklighetstrogen. Känns nästan som man har blivit 3 barnsförälder.

Jag hade tydligen oxå varit snäll i år. Fick en hel del pengar och presentkort på kläder (passar bra då jag ska med Lisa till Luleå på måndag). Nu ska jag förbereda middagen. Andreas föräldrar och hans bror Johan och sambon Malin kommer hit. Jag ska laga kinamat, hoppas det går hem.


Jag och min älskling i väntan på tomten.


Tänkte att jag skulle ta en bild av småkusinerna.
Nova var skitsur för att tomten aldrig kom, så hon
vägrade va me på kort. Emelie, Nelly och William
ställde gärna upp!


Nelly med onda dockan.


Nova fick ett sångkit. Nästa Amy Diamond?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar