Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

måndag 28 december 2009

Shopping i Luleå!

Har verkligen haft en lyxig dag idag. Har kunnat gå runt i klädaffärerna utan två tickande bomber till barn hängandes i hälarna. Har njutit av en god lunch i trevligt sällskap (Lisa) utan att måsta slänga i sig maten för att jaga rätt på de små. Dagen kunde ha varit helt perfekt om inte skolorna haft lov (fjortis-invasion överallt). Vi fick liksom ta det i etapper. Först trängas, svettas och svära oss igenom en affär för att sedan ta en paus i någon minut och sen in på nästa. Men det var i alla fall riktigt trevligt att umgås med Lisa en hel dag, händer ju inte allt för ofta. Jag hittade faktiskt lite kläder, så nu blir det till att slänga lite gamla trasor ur garderoben och hiva in det nya. Köpte ett par mörka baggybrallor från Vero Moda (likadana som Anki och Eva N har), en lila tröja från Bik Bok och en grå klänning från Gina. Har fortfarande inte fått vår sabla kamera än, annars hade jag lagt ut några kort på mina fynd. Hittade förresten en tröja var åt barnen också. Hade faktiskt inte tänkt köpa nåt åt dem denna gång, men det är mycket roligare att handla kläder till sessorna.

Nu ska jag bogsera över min kära sambo på sidan så att han slutar snarka. Han ska ut och skotta inatt igen..stackarn! Sen ska jag försöka sova. Det dröjer nog inte länge innan första nissen kommer med snutte, tutte och "grisen" och kryper ner med sina kalla små fötter. Ganska mysigt, fast kanske inte varje natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar