Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 18 december 2009


Klockan är 21.30 och jag har ganska precis sjunkit ner i soffan med Andreas, ett glas julmust och en marabou chokladkaka. Det blev sent för barnen ikväll, de har precis somnat, i samma säng dessutom. Dessförinnan var det "bajsklick-letning". Precis på slutet av Bonde söker fru gick Nelly iväg och det blev så där mystiskt tyst en stund. Sen hör vi henne: "Mamma bajs i blöjan". Åh nej, skyndar till toaletten. Där står hon lillan med bajsblöjan upp och ner i handen och lite "bajsklickar" här och var på golvet. Jag har inga som helst problem att byta en smockfull diareé-blöja, men (som i det här fallet) när man inte riktigt har sett hur det hela gått till och vart hon tog av sig blöjan. Jag blir liksom manisk. Satte lillan på toan så att hon fick göra färdigt nr 2. Torkade upp alla klickar från toagolvet. Sen knäskurade jag hallen (ifall hon hunnit klicka även där) och torkade av lite ytor som hon möjligtvis hunnit ta på. Hon hade även skit på pyamasen. Tycker fortfarande att bajslukten förföljer mig. Inbillning tro?!

Skruvar tillbaka tiden till imorse: Barnen vaknade 8.30 (skönt!). Nova och Nelly skyndar ner i köket för att klä granen som jag lovat kvällen innan. De plockar ivrigt upp pollorna och hänger dem i granen. Jag försöker peka vart de kan hänga dem, men de vill så klart inte hänga dem där jag föreslår. Detta resulterar i att jag (när barnen inte ser) hänger om kulorna på "rätt" ställe. Hu, vilken elak mamma jag är! Endast en kula gick söner, imponerande!

Andreas pappa överlämnade den omtalade granen igår kväll. Herre min je hur den såg ut. Inga grenar upp till, men typ en miljon kvistar och grenar ner till. Snacka om Belgian blue-julgran. Andreas tog fram sekatören som värsta "Edward sissorhand". Blev lite orolig när han gick an som värst, men slutresultatet blev mycket bättre än innan. 350 spänn för en gran som man sedan måste frisera i drygt en timme för att det ska se ut som en julgran. Lite sur blir man! Men den blev faktiskt riktigt fin med pynt.

2 kommentarer:

  1. Hihi, bajsklet, vad kul;) Lite tips från coachen här på kvällskvisten:

    * Ändra tiden- på inställningar- formatering-tidzon (tog ett tag innan jag hittade det själv)

    * På Layout kan du "lägga till Gadget"- bland annat blogglista och etiketter (kategorier som vi pratade om idag)

    *Du kan ändra plats på bilder på sidomenyn på layout, bara dra objektet dit du vill ha det (upp eller ner)

    * Om du vill kan du lägga till en bild längst ner på sidan (står lägg till gadget längst ner på layout)

    Sov sött=)

    SvaraRadera
  2. Thank you sweetiepie!
    Nu börjar jag få lite ordning på bloggen, det där med tiden har stört mig oerhört.
    Tusen tack!

    SvaraRadera