Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

tisdag 29 december 2009

Jäkkvikk here I come!

Ska bli så fruktansvärt skönt att komma till fjällen och bara ta det piano. Borde egentligen passa på att packa nu, Nova är över hos grannpojken Oliver och leker och Nelly har precis somnat. Hon är ganska rolig Nelly. Det är tydligen otroligt viktigt hur man benämner vissa saker. Det är t ex oförlåtligt att säga till Nelly när hon ska vila på dagen: "Nu ska du sova en stund". Nelly kontrar argt/surt: "Nej, jag ska vila!" Kommer man bara ihåg att säga "vila" istället för "sova" så brukar det gå ganska bra. Ja, de små liven...

Imorgon bär det i alla fall av till Jäkkvikk. Lite vemodigt känns det, eftersom resten av "gänget" firar nyår hos Anki och Andreas ute på Edet. Men det blir ganska mycket folk i fjällen, så vi lär inte känna oss övergivna. Jag och svärmor har planerat matsedeln inför de kommande dagarna (blir borta till söndag). Nyårsafton blir det räk- och löjromsbakelser rullade i krossade ostbågar till förrätt och kanske lite vitt vin. Till varmrätt blir det helstekt oxe med bakpotatis och möjligtvis några glas rödvin. Till efterrätt blir det annanaspaj med glass. Känner hur det vattnas i munnen.

Vi hade egentligen tänkt åka redan ikväll till Jäkkvikk, men Ante ska på massage på Havsbadet halv 4 och det är ingen höjdare för barnen att komma fram mitt i natten. Familjen Lundström och Johan åker redan ikväll, så de sätter på värmen i vår husvagn så att det är varmt när vi kommer imorgon, perfekt!

Nu ska jag väcka min kära snarkande sambo som har plogat hela natten. Sen ska jag återgå till mina sysslor: städa, tvätta kläder och packa...

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år! Vi hade tänkt åka till husvagnen i Adolfström imorgon men eftersom en av våra resekamrater har lite ont pga graviditet så stannar vi hemma och åker dit efter trettonhelgen istället. Njut av fjällen!

    SvaraRadera
  2. Synd att ni inte är där då. Hade tänkt titta förbi. Nåja, vi kanske är där samtidigt nån annan gång. Kram

    SvaraRadera