Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

tisdag 22 december 2009

SSSS - sexig, snygg singel sökes...

Har haft besök denna afton av barndomsvännen Lisa. Bjöd henne som sagt på toscansk paj, verkade uppskattat. För er som aldrig ätit denna utsökta paj är den ursprungligen vegetarisk, men eftersom jag inte direkt uppskattar enbart kaninmat har jag i mitt recept även lagt till salami. De hungriga små varulvarna kunde naturligtvis inte vänta till halv 6 då Lisa skulle dyka upp och de tycker heller inte om pajen i fråga (soltorkade tomater och andra vuxeningredienser). Bullmamma som jag är gjorde jag förstås en keso- och skinkpaj till barnen, ju mindre ingredienser desto gladare barn. Mina barn skulle kunna leva på plättar måndag till söndag både till lunch och middag. Har slutat fråga dem vad de önskar till middag eftersom jag vet att svaret alltid är PLÄTTAR, PLÄTTAR och lite mer PLÄTTAR. Nåväl för att få matro denna afton och för att kunna surra lite på tu man tre (Andreas deltog också vid middagen) fick barnen se på film (så klart). Eftersom det inte händer så spännande saker i mitt liv som ständigt trött tvåbarnsmor pratade vi en hel del om Lisa och hennes kärleksliv. Som snyggaste singeln i stan kan jag inte förstå hur hon är singel, men på nåt sätt ska man väl ändå lyckas pussla ihop henne med en annan het SSS (sexig, snygg, singel). Barnen var så klart mycket i köket och hängde medan vi surrade. Nelly, som vid två års ålder redan är en van kaffedrickare, hann slurpla i sig av det som fanns kvar i pappas mugg. Kanske var det därför som hon inte somnade förrän vid 9 och då förstås i våran säng (så klart). Innan natten är över har den andra nissen förmodligen också krupit ned i vår säng. Att dela ett täcke på tre (för det är oftast på min halva dom ligger) är jobbigt speciellt då jag vill klämma fast täcket mellan benen. I-landsproblem?!

Imorgon är det stan som gäller. Har fortfarande inte köpt färdigt alla julklappar, vilket förmodligen ingen annan heller har, suck! Ska bli så kul att trängas med alla irriterade sista-minuten-julklappshandlare, not! Ska nu hänga lite tvätt och sedan jojna min snarkande sambo (anledningen till att jag sover med öronproppar). Innan jag lägger mig ska jag dock utföra min kvällsliga ritual, sit ups. Ikväll blir det nog dubbelt än vad jag brukar, eftersom jag har syndat after eight och diverse annat smått och otroligt gott.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar iden att hitta nån till Lisa, han måste bara vara sss- Snygg, sexig och snäll.. Ja singel också:)

    SvaraRadera
  2. Precis, han måste ju vara snäll också, kanske det allra viktigaste. Men tror nog att vi ska kunna fixa ihop henne med någon.

    SvaraRadera