Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

onsdag 16 december 2009

Jag njuter av lugnet och tystnaden. Klockan har passerat ett och Nelly har precis somnat, hon behöver fortfarande sova en liten stund på dagen. Hon har varit hemma med mig idag, eftersom hennes ögon inte alls är bra. Lyckades dock övertala storasyster att fara på dagis annars hade hon bokstavligt talat klättrat på väggarna innan dagens slut. Nelly blev inte glad när hon inte fick följa med. Andreas lyckades dock muta henne med chokladkalendern och Nelly är väldigt svag för sötsaker, så det blev en enkel match. När jag kom hem igen bakade jag och Nelly. Hon var väldigt hjälpsam. På bilden mosar hon bananer. Eftersom jag envisas med att köpa frukt trots att ingen är direkt storförtjust (sådan far sådana döttrar), hinner speciellt bananerna alltid bli övermogna och bruna bananer vägrar barnen äta. Så vad passasde då inte bättre än att göra en banankaka. Sedan gjorde vi (mest jag) negerbollar, men Nelly tyckte det var äckligt att bli kletig om händerna så hon gav upp ganska omgående.

Fick en anledning att sluta ut min morgonpromenad idag. Vi hade nämligen -17 grader här i boschen. Okej, jag erkänner, visst hade jag kunnat ta en kort promenad men nåja... och ikväll har syrran (Annica) kalas, så jag borde verkligen ha tagit den där promenaden. Måste verkligen börja träna på gym snart, men den tanken får mogna vidare...efter jul kanske.

2 kommentarer:

  1. oj vad Nelly var lik Nova på bilden!! Det syns verkligen att de är syskon =) Vilken mysig dag ni verkar ha haft! kram från oss

    SvaraRadera
  2. alltså föregående meddelande var från oss på öringgatan. Det framgick ju inte riktigt, svårt att veta vem "oss" är =)

    SvaraRadera