Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

söndag 13 december 2009

Sovmorgon - vilket lyx!

Ojsan, klockan är 11.15 och jag slog upp mina ögon för en kvart sedan, efter 10 timmars sträcksovning! Tänk vad skönt det kan vara med en ordentlig sovmorgon ibland! Vi var nämligen hos svärmor och svärfar och åt middag igår. Nova hade redan bestämt sig att hon minsann skulle sova hos farmor och farfar själv utan sin lillasyster. När Nelly dock fick nys om Novas planer sparkade hon bakut, hon skulle också sova hos "fajmoj" och "fajfaj". Jag och min kära sambo tackade högre makter när det slutade med att båda barnen fick sova över.

Vi hyrde en film som ingen av oss tyckte var särskilt bra, Rescue dawn hette den. Krigsfilmer är inte min grej (bortsett från typ Pearl Harbour), så jag vet inte varför jag ens gick med på att se den. Nåväl huvudpersonen som spelades av Christian Bale var riktigt trovärdig och bra, men jag föredrar honom i trikåer och kappa (som han har på sig i Batman, en riktig pudding!). Sedan kröp vi till kojs vid halv 1, men jag var bara tvungen att läsa lite på min senaste erövring, "Så länge vi båda andas". Däremot skippade jag min kvällsliga ritual som jag börjat med sedan ett par veckor tillbaka eftersom klockan blev så mycket (bra att ha något att skylla på). Efter två barn ser ju kroppen inte riktigt ut som innan och då är det speciellt magen jag ägnar lite extra tid åt nu. Jag gör sit ups typ 80 st (40x20x20), innan jag får kramp och andnöd.

Ska nu inta en sen frukost och se om jag hinner (svärmor undrar nog vart vi är) lägga in en bild på en fin grej som jag fått av min lillasyster. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar