Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

fredag 29 januari 2010

Äntligen fredag!!

Vilken vecka, inte för att nåt speciellt har hänt annat än att jag jobbar heltid och är bokstavligt talat DÖDSTRÖTT! Det är ju 3 år sen som jag jobbade på stroken och det tar på krafterna att vara på alerten hela tiden för att memorera allt i hårddisken. Sen så finns det ju alltid s.k energitjuvar på varje arbetsplats och yes det finns en där jag jobbar också - förstår inte riktigt vad hon har emot mig, men nåt är det! Jag är ju så mesig också, kan inte ryta ifrån och skulle jag göra det så tror jag att det skulle bli helt fel - det skulle sluta med att jag lipar. En av mina svaga sidor är just att jag har så satans lätt att börja grina, så då biter jag ihop i stället! Måste jobba på det!

Idag slutade jag halv 12, grymt härligt! I helgen är jag ledig, men sen så jobbar jag två helger på raken och sen är jag ledig en helg för att sen jobba helg igen - det suuuuuger! Till sommaren jobbar jag hela sommaren juni - augusti på Öjebyns vårcentral som distriktssköterska. Okej det suger väl lite att jobba heltid hela sommaren, men då är jag åtminstone ledig på helgerna.

Har varit och badat med barnen idag i Öjebyn. Efter att ha badat ganska länge i varmvattenbadet tog vi oss ett dopp i stora kalla bassängen. Vi tog det liksom i fel ordning, skulle ha badat i kallvattnet först för det var sablansch kallt! Sedan åt vi lyxig middag på Big Boy :) och efterrätt på Max - en Sundae med dumlesås, det var precis lika ljuvligt gott som det låter.

Har inte varit så duktig på att uppdatera min blogg sista tiden, men jobbet suger verkligen alla krafter ur mig. Ska försöka skärpa mig med uppdateringen! Nu ska jag krypa ned i soffan och se på Let´s dance och dra en filt över mig, eller två eller tre. Hade 17,8 grader i huset när vi kom hem nu på kvällskvisten. Allt under 20 är svinkallt. Sambon påstår att det inte är riktigt så kallt som mätaren visar eftersom den sitter så nära ett dragigt fönster. Tjena mittbena - det är 17,8 grader i huset och det är jävligt kallt!

1 kommentar:

  1. Ni verkar vara flitiga på badet. Men det är ju toppenbra aktivitet för familjen. Vi ska ev lämna bort den lilla och åka med den stora till äventyrsbadet. Blir nog kul för han att få egentid med både mamma och pappa. Trevlig helg!

    SvaraRadera