Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

söndag 17 januari 2010

Middagen igår kunde ha slutat i katastrof! Eva och hundarna (Malou & Tiffany) kom vid halv 6 och då hade jag och Andreas precis börjat med middagen, lite väl sent för barnens skull. När Andreas öppnade vacc-förpackningen med kalvköttet som vi skulle äta höll samtliga deltagare i köket på att kräkas upp dagens tidigare intag - köttet luktade surströmming! Jag tycker att surströmming är helt okej, men ska jag äta en god köttbit vill jag helst inte att den ska lukta rutten fisk. Typiskt nog hade vi så klart inhandlat köttet i Bergsviken, så Andreas satte sig i bilen och brände iväg för att lämna tillbaka det vedervärdiga köttet. Han kom tillbaka med oxkött och slapp betala mellanskillnaden på drygt en hundring. Så det blev ändå en riktigt lyckad middag trots allt. Jag och Andreas delade på en flaska rödvin, så man blev så där lagom salongsberusad. Eva skulle köra hem, så hon drack cola (erbjöd henne dock att sova över). Efter maten myste vi med barnen och fortsatte att stoppa i oss onyttigheter, godis och glass, medan vi såg Robinson. Vid elva gick vi ut och badade i vårt utebad som vintertid alltid är inställt på 39 grader, lovely! Vi badade över en timme och jag hade lust att snöbada flera gånger, eftersom jag tycker det blir alldeles för varmt efter en stund, men ingen av de andra två ville det så då fick det va.

Min farfar Harry fyller år idag, så vi ska snart fara på kalas och äta go´fika återigen. Måste även kontakta min moster akut för en hårklippning. Hon är frissa och brukar klippa mig för en billig peng. Det är 8 månader sedan som jag klippte mig sist, så det är nog dags nu!


Vi försökte få Nelly att pussa Malou, men
hon ville inte. Har inte varit med om en
hund som fiser såna äggmökar som Malou gör.
Även denna kväll la hon väl iväg typ 10
stinkande äggfisar! Hon är världens snällaste
vovve, men någon bokstavskombination måste
hon ha - hon är aldrig stilla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar