Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

måndag 4 januari 2010

Borta bra, men hemma bäst...

Gu vad tiden går fort - tyckte det var nyss som jag packade de hundra väskorna till Jäkkvikk och nu är vi hemma igen. Vi kom hem igår eftermiddag. Vi har verkligen haft det bra. Vi kom fram till Jäkkvikk vid 17-tiden på onsdagen och biltempen visade då -33 grader, brrr! Som tur var hade Johan satt på värmen i husvagnen så det var bara att packa upp grejerna och mysa.

Nyårsafton var varmare, drygt -15 grader. Trots kylan har vi faktiskt varit ute en hel del. Skotern lämnades dock hemma i Piteå, men det hade ändå varit alldeles för kallt att köra/åka skoter, speciellt för de små. Efter lunch hälsade vi på min kära vän Ann Carmenholdt och hennes familj som har stuga i Jäkkvikk, bara en liten bit från oss. Alltid lika roligt att träffas! Innan middagen hyrde jag, Andreas, Johan och Malin bastun i servicehuset. Det var riktigt härligt och varmt - var tvungen släcka törsten med några Breezer. Lagom upphettad till middagen intogs förrätten med ett glas rött (hade nog passat bättre med vitt, men språlla roll). Glaset räckte både till förrätten och varmrätten, är som sagt ingen stordrickare av vin men jag övar. Lite så där lagom på G snapsade jag en Mintuu på maten. Just då i den stunden när mintsmaken brände i min strupe och banade sin väg ner i magsäcken dog festen för min del. Party-Karin fick en deja vu från Hasses 50 års fest i somras, då jag och Per Ö drack lite för mycket Mintuu. Jag lovar och svär att detta var sista gången jag smakade en alkoholhaltig dryck med mintsmak, blir illamående bara vid tanken.

Nyårsaftonen i år var annorlunda, men otroligt mysig. Gjorde absolut ingenting att festen dog innan den ens hade börjat, vi hade mycket trevligt ändå. Andreas la sig frivilligt vid halv 11 för att söva Nelly (som hade hunnit sova mellan 17.30-22.00 och trodde då att det var morgon) och han somnade så klart själv också. Väckte honom 23.55 - tänkte att han kanske inte ville sova över 12-slaget. Vi var alla otroligt trötta efter en heldag ute i kylan. Redan vid tio övervägde sällskapet att gå och lägga sig, men samtidigt ville vi vara vakna och skåla in det nya året. 50 plussarna var dock på G, de partade och dansade i en husvagn bredvid! Det var liksom ombytta roller.

Vi hann få vår nya kamera innan vi for till Jäkkvikk. Hade tänkt lägga ut lite bilder, men det funkade inte, ska försöka igen senare.

Ska en sväng på stan idag för att komplettera partystassen. Ska nämligen ut imorgon. Det blir förfest hos Anna och Urban och sedan utgång på Havsbadet. Ska bli riktigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar