Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

torsdag 7 januari 2010

Vilken peta-navelludd-dag!

Herreminje så kallt det är, både ute och inne. Kranen på toan har frysit, har ställt in ett extra element för upptining, så lilltoan har förvandlats till bastu. Har försökt underhålla de små med inomhusaktiviteter, eftersom det är så sabla kallt ute. Imorse hade vi -31 grader här i boschen och 16 grader inne, kul, jättekul! Nu har tempen arbetat sig upp till 19 grader. Svinkallt både inne och ute, granen barrar och vi har jätteskitigt och dammigt - upplyftande. Imorgon blir det att kasta ut granen och ta bort all jul. Nästa år ska jag ha in granen till första advent om jag så ska hugga mig en egen Disneygran! Älskar julen och vill njuta så länge som möjligt av den!

Ante steg upp med barnen och jag fick sova till 10, lovely! Sedan gick Ante och lade sig. Skulle inte ligga till längre än 11. När jag skrikit mig hes där vid 12.30 klev han upp. För att roa de små bakade jag en sommarkaka med dem, passande namn på en kaka när det är -31 grader ute. Den blev god! Sen har vi pysslat med pärlbrickor och sett lite film. Det måste verkligen bli varmare snart - blir galen om jag ska sitta inne en dag till. Hade ju tänkt börja promenera regelbundet nu igen men väderleken verkar förstöra mina planer. Fast det är egentligen ingen ursäkt. Som min gympalärare på mellan- och högstadiet sa: "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder". Fyndigt ordspråk, verkligen, not!

2 kommentarer:

  1. Ja här i Roknäs fryser vi också häcken av oss, brrr, så det är bara att snällt stanna inomhus om än kroppen egentligen vill ut och springa...

    Kul med en massa bilder! Ni verkar ju ha en stor förgård, ni har inga bilder inifrån som du vill dela med dig av?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har tyvärr inga bilder inifrån förgården, men nästa gång vi är upp kan jag knäppa nåt kort.
    Kram

    SvaraRadera