Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

tisdag 12 januari 2010

Förbannade politiker!

Är inte på mitt bästa humör just nu! Hur kul är det på en skala att bära ut sin 5-åring skrikandes och gråtandes till bilen för att hon inte får vara med på samlingen på dagis. Det känns i "mammahjärte" om jag säger så. Den nya bestämmelsen är totalt värdelös, att barnen ska vara 3 timmar 5 dar i veckan i stället för 5 timmar tre dar i veckan som det var tidigare. Lillan bryr sig inte särskilt mycket, men Nova var förkrossad både igår och idag när jag hämtade henne. Det är ju inte det lättaste heller att förklara varför hon bara får vara en så liten stund på dagis. Hinner ju fan knappt hem så ska jag hämta dem igen! Jag sa i alla fall till henne att det inte är fröknarnas eller mammas och pappas fel att det har blivit så här. Citat från Nova: "Nä, jag vet. Det är tanten på kontoret som har bestämt det". (Ack så liten, men ack så klok.). Ska skicka in en insändare i PT och "tacka" politikerna (eller vem f-n det är som har klubbat igenom beslutet) för att de har gjort Nova så ledsen. Jag vet att det är många med mig som tycker att det nya beslutet är totalt värdelöst!

Förutom att jag är lite småförbannad just nu så håller jag alla tummar jag har för att Andreas ska klara uppkörningen med tungt släp. Uppkörningen började kl 13 och håller visst på ända till 15.

Tog förresten en morgonpromenad på en timme efter att jag lämnat barnen på dagis vid 8. Det var riktigt skönt. Ska försöka göra om det igen imorgon.

Nu ska jag och mina små räkbakelser ut och åka bob och madrass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar