Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

måndag 11 januari 2010

Nelly dricker fortfarande välling om nätterna och vi försöker avvänja henne från det. Lättare sagt än gjort. Har lyckats stå emot hennes tårar och humörsvängningar tre nätter i rad nu. Jättekul att vara vaken i flera timmar och höra hennes surr/gnäll om detta beroendeframkallande vita pulver som stavas VÄLLING! När väckaren ringde imorse 06.45 (efter några timmars sömn med två extra sängkamrater och 500 grader varmt i sovrummet) var man ju sådär måttligt sugen på att stiga upp. Lämnade barnen på dagis 7.45. Åter hemma 8.00. Fick ett litet il och tänkte att nu tar jag mig en morgonpromenad. Ilet gick över ganska snabbt, så jag åt en gröttallrik (enbart för att det är nyttigt - växer i munnen!) och gick och la mig i sängen i stället. Låg och vände och vred mig med en snarkande elefant bredvid mig, somnade vid 9-snåret och vaknade med ett ryck vid halv 11. Dags att hämta barnen på dagis! Händelserik morgon, inte särskilt! Fullkomligt värdelöst med tre-timmars-dagis!

Har haft främmande idag av Eva, Ted och Ella. Mycket trevligt! Var ute en stund med de små i det underbara vädret och åkte bob och madrass. Blev påmind om hur muskellös jag är när jag drog dem uppför den (enligt mig) branta backen som de åkte nedför. Barnen blev less efter några åk och ville gå in, synd, not!

Mina föräldrar kom förbi en snabbis ikväll. Gäller att inte ställa fram fikat direkt för då åker de hem efter påtåren. Mamma brukar ha täckisarna kvar på, vet inte om det är för att vi har kallt i huset eller om det är för att hon vet att hon inte ska stanna så länge :). Gulle dom, ja älsk dom ändå!

Imorgonbitti gör jag ett nytt försök med den där morgonpromenaden efter att jag lämnat barnen på dagis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar