Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

torsdag 21 januari 2010

Jag vill ha en trasdocka!

Blev ännu mer sugen på att köpa en trasdocka när jag läste en artikel om den i dagens PT. För er som inte vet vad en trasdocka är så är det en kattras som heter Ragdoll och översatt på svenska blir det just trasdocka. Katter är mitt favvodjur, men alla de katter jag verkligen fäst mig vid har på ett eller annat sätt lämnat jordelivet. Min älskade birma Aqua blev ihjälkörd precis nedanför vår infart av en smitare, min perser Lucky dog av en njursjukdom och min korthåriga perserkille avlivades p g a en ögonsjukdom. Muppkissen Isak lever fortfarande. Inte för att man ska önska livet ur någon, men han är verkligen ingen go kisse. Så när han reser till katthimlen ska vi köpa oss en Ragdoll. Trasdocka kallas den för att den kan slappna av totalt i alla muskler när man lyfter upp den, den blir liksom helt "lealös". Den gillar dessutom att mysa och ta det lugnt - en perfekt innekatt. Nackdelen är att den är rackarns dyr, tror den går lös på typ 6000 kr. Men om man jämför med en ny skoter så är den ju faktiskt rätt billig, undra om det räcker som argument tro!

Barnen sover hos farmor och farfar inatt. Skönt med sovmorgon! Imorgon vid 3-tiden bär det av till Nimbys värld med goda vänner - Eva & David med barn och ev några fler. Ska bli riktigt trevligt. Är dock lite ängslig för att få kräksjuka, eftersom den börjat härja. Barnen har blivit magsjuka 1 gång när vi varit på Nimbys och två ggr när vi varit på Leos lekland. Tur jag har handsprit i handväskan. Sprita, sprita, sprita...


Nova med muppen Isak som inte ser helt nöjd ut. Man ser liksom på honom att allt inte står rätt till, alla lampor är inte tända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar