Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

tisdag 5 januari 2010

Stackars lilla Nelly. Har precis bytt en väldigt tung blöja på henne. Hon är så duktig och går och kissar på toan, men ibland tror jag hon blir tvärs över och då är det bara blöjan som gäller. Detta måste vara en rekordpinkning tänkte jag och var bara tvungen att väga blöjan som, bokstavligt talat, hade svämmat över. Drygt ett halvt kilo (550 g). Inte illa pinkat!

Var som sagt på stan igår och skulle köpa ett par lack-leggings, typ såna där som alla har. Kanske just därför som det inte gick att få tag i ett par i hela lilla staden. Jag var på alla affärer, utan resultat, hade de inte precis sålt sista paret så fanns det ingen storlek som passade. Synd, de hade gjort sig bra till min Ed hardy-klänning som jag ska ha på mig ikväll. Var även in en sväng på Systemet, vilket jag nog måste göra om oftare för att få känna mig riktigt ung :). "Det hade man aldrig kunnat tro", sa killen i kassan när han tittade på legget. "5-6 år yngre minst" fortsatte han. Jag växte väl typ en meter, minst. Insåg sedan att han verkligen måste tycka jag var lastgammal när han sa: "det hade man aldrig kunnat tro". Den dagen de inte längre vill se mitt legg på Systemet får jag väl jojna gruppen Plastic fantastic :).

Har fått för mig att jag ska ha lockigt hår ikväll (igen) när vi ska på fest. Lisa brukar locka mitt hår med hennes supertång. Nu föreslog hon att jag ju kunde locka det själv också (hon är nog lite less). Tror inte det, eftersom jag inte kan byta en glödlampa i taket utan att få värsta syran i armarna efter 2 sekunder. Att sitta och locka håret på mig själv i nästan en timme skulle vara katastrof! Lyfte därför luren och ringde Therese, så det blir hon som fixar mitt hår ikväll.

Måste nog göra lunch nu och sedan bada trollungarna och mig själv. Ser fram emot kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar