Nelly och Nova

Nelly och Nova
Cypern sommaren 2009 - lovely!

lördag 9 januari 2010

Trevligt med främmande ikväll!

Har bakat scones på morgonen, till min kära sambos glädje. Sedan har jag börjat stöka undan julen. Tråkigt, känns som att jag nyss tog fram alla julsaker. Har klätt av granen som måste fått nån djup depression - barrade nå fruktansvärt mot slutet. Väntar nu bara på att min kära sambo ska kasta ut den (han ligger och drar sig denna lördagsmorgon, lite väl länge...som vanligt). Nova fick psykbryt när jag skulle ta bort granen på hennes rum, men med lite övertalning och lite hot, om att jag annars plockar bort nån annan leksak, så gick det bra till slut (elaka mamma).

Ikväll får vi främmande av Per, Sara och Dante. Ska bli riktigt trevligt! Sara och Per ville tydligen göra middagen, bara de fick låna vårt kök. Hoppas de hittar det de behöver. Har nämligen fått klagomål tidigare av personer som använt köket och som tyckt att det fattas saker (inga namn nämnda). Jag och Ante står för efterrätten - blir nog nån smarrig Philadelphiatårta!

Har så dålig koll på hur gamla alla bebisar är, men Dante är nog typ 5 månader, snart 6 tror jag - ska ut i förrådet och hämta in gåstolen så han kan roa sig lite gullponken.

Måste bara höja ett glas för Spotify, som jag i skrivande stund lyssnar på. En kyss på näsan för den som uppfann denna magnifika musik-leksak, halleluja!

Måste verkligen fortsätta städa nu. Undra om jag ska ropa åt Andreas att någon snott hans älskade ögonsten: skotern - vill verkligen ha bort den där j-la granen nu. Det borde funka, he, he!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar